Компютърните игри разкриват тайни за Космоса 359

Компютърните игри разкриват тайни за Космоса

от Любослав, на 16/03/2013

Помогнали ли са компютърните игри за развитието на човечеството? Освен, че ни дават възможността да надникнем в невероятни светове, игрите са ключ към разработването на нови технологии. Как е възможно това? За да отговорим на този въпрос трябва да насочим погледа си отвъд монитора и да видим с какво се занимават в момента няколко души, прочули се с успехите си във виртуалния свят.

Ричърд Гариът де Каю (Richard Garriott de Cayeux) е легенда сред всички, които се интересуват от игри. Той е създател на поредицата Ultima и от 2008 г. насам подкрепя изследването на космоса. Той плаща от собствения си джоб $30 милиона за разходка до Международната космическа станция, а компанията му Space Adventures организира подобни полети за доста други милионери. На конференция в Остин, Тексас, Гариът обясни, че според него частните компании могат да направят Космоса по-достъпен за всички.

Друг милионер, направил състоянието си благодарение на игрите, е Джон Кармак (John Carmack), създател на поредиците Doom и Quake. Неговата компания Armadillo Aerospace в момента разработва космически кораби, които могат да се използват многократно. По този начин те се надяват да свалят неколкократно цената на изстрелване на товари в Космоса. В момента тя е толкова висока защото ракетите могат да се използват само веднъж.

Защо толкова големи имена в света на компютърните игри се интересуват от Космоса?
“Това, което ни обединява е, че изследваме виртуални светове” – каза Ричърд Гариът в интервю. – “Ние позволяваме на хората да преживеят неизвестното. Но самите ние също искаме да изследваме непознатото.”

Но дали игрите създават у тези, които ги играят, вкус към новото? Според Мей Джеймисън (първата цветнокожа жена в Космоса), която в момента работи по проект за създаване на технологиите за междузвездни полети (наречен “100 Year Starship Project”), повечето игри са прекалено изпълнени с насилие.

computer-igri-games-space-DOOM

“Неприятно ми е, че филмите за космоса са пълни с кървища, стрелба и подобни неща”, заяви тя.

Съществуват и други мнения. Според Джил Тартър от SETI игрите помагат на хората, защото развиват интерактивни преживявания. Според ЛьоВар Бъртън, актьор, данните, които могат да бъдат събрани благодарение на геймърите, са безценни.
Може би най-големият принос на компютърните игри за изследването на Космоса е, че показват как хората общуват помежду си. Това е от изключителна важност при осигуряването на условия за живот в среда като дълбокия Космос. Възможно е междузвездните полети да траят цели поколения, което означава, че хората ще трябва да прекарат цял живот на борда на кораб.

Да използваш игри, за да решаваш реални проблеми – това е най-добрата възможна употреба на тази технология”, заключи актьорът ЛьоВар Бъртън.

Според вас какви практически приложения имат компютърните игри? Споделете в коментарите!


Author info will go here